مدیریت بازاریابی برند و تبلیغات

مدیریت بازرگانی مدیریت بازاریابی برند و تبلیغات، تحقیقات، تدارکات و تمهیدات بازار

۳۷ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

فواید و ضرورت برندینگ چیست؟ (Branding)

فواید و ضرورت برندینگ چیست؟ (Branding)

اهمیت و ضرورت برندسازی یا برندینگ درسازمان ها؛ این روزها دیگر بر هچ کسی پوشیده نیست، فواید برندسازی علاوه بر ارزش آفرینی سازمانی می تواند، موجب اعتلای فرهنگ یک اجتماع نیز بشود، در این مقاله به تفصیل به این موضوع می پردازیم. برندینگ درسازمان های موفق؛ این روزها دیگر به عنوان یک امر تشریفاتی محسوب نمی شود و ضرورت ایجاد و مدیریت آن بر بسیاری از مدیران آنها نیز پوشیده نیست، یک برند، اولین و احتمالاً بزرگترین توصیف و یا «ظاهر» یک محصول، یک خدمت یا یک سازمان است، تمام برندها، معمولاً تصویری را تداعی می­ کنند؛ چه فرهنگی، چه زبانی، و یا شخصی! نام­ تجاری یا برند باید با دقت انتخاب شوند؛ زیرا اطلاعات مهمی را به سهام داران یا ذی نفعان انتقال می­ دهد، این موضوع به­ ویژه در مورد برندهایی که قصد دارند فرای مرزهای جغرافیایی و فرهنگی بروند، بیشتر اهمیت پیدا می­ کند.
ادامه مطلب...
۰ بازاریابی موافقین ۱ مخالفین ۰
تبلیغات چیست ؟ (Advertising)

تبلیغات چیست ؟ (Advertising)

به نظر می‌رسد شکل‌های مختلف تبلیغات، از زمان‌های دور با انسان همراه بوده‌اند. اگر بخواهیم آگهی‌های اشیاء گمشده را معیار قرار دهیم، می‌توانیم تا دوران اختراع پاپیروس به عقب برویم و مصداق‌های تبلیغات را پیدا کنیم. اگر تبلیغات روی دیوارها را نقطه‌ی آغاز جدی تبلیغات بگیریم، می‌بینیم بهاتیا در کتاب خود توضیح می‌دهد که از چهارهزار سال قبل از میلاد مسیح هم، روی سنگ‌های بزرگ و صخره‌های هندی، نمونه‌های پیام‌های تبلیغاتی مشاهده شده است. در کشور چین هم، حدود هزار سال قبل، نمونه‌های جدی لوگوهای تجاری برای مغازه‌ها مشاهده شده است.

ادامه مطلب...
۰ بازاریابی موافقین ۱ مخالفین ۰
بازاریابی مویرگی

بازاریابی مویرگی

 بازاریابی مویرگی شامل توزیع مویرگی رساندن محصولات تا آخرین فروشنده است. مویرگها، رگهای کوچکی هستند که وظیفه‌ی رساندن خون به سلولها را به عهده دارند و با این استعاره، نظام توزیع مویرگی شکل گرفته است. توزیع مویرگی نظام و تفکری است که می‌بایست در تمام بنگاههای اقتصادی مورد توجه جدی قرار گیرد. توزیع مویرگی فقط خاص شرکتهای عرضه‌کننده‌ محصولات صنایع غذایی و بهداشتی و آرایشی نیست. امروزه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تجهیزات آشپزخانه، لوازم خانگی، مبلمان، انواع ابزارآلات صنعتی و مصرفی و… می‌توانند با پیاده‌سازی مدیریت توزیع یا بازاریابی مویرگی از مزایای فراوان آن خودشان را بهره‌مند سازند.‌ نکته‌ی مهم طراحی درست این نظام و تعهد و حمایت مدیران ارشد برای اجرای آن است.

ادامه مطلب...
۰ بازاریابی موافقین ۱ مخالفین ۰
آشنایی با مفهوم آمیخته بازاریابی در بازاریابی سبز

آشنایی با مفهوم آمیخته بازاریابی در بازاریابی سبز

خیلی از افراد آمیخته بازاریابی را با نماد 4 پی می شناسند که در واقع این 4 پی مخفف 4 فاکتور مهم در بازاریابی است، این 4 فاکتور ابزاری توانمند در خدمت بازاریابان در تعریف استراتژیهای بازاریابی است. بازاریابان جهت مشخص کردن مرزهای فعالیت خود نیز می توانند از این آمیخته بازاریابی بهره گیرند. از آنجا که این چهار عامل در کنترل مدیریت است، میتوان با ایجاد تغییر در آنها به سطح رضایت بالاتری در بین مشتریان خود دست یابید و احتمالا سهم خود را از بازار افزایش دهید.

ادامه مطلب...
۰ بازاریابی موافقین ۱ مخالفین ۰
چگونه با مشتری سخت‌گیر همکاری نماییم

چگونه با مشتری سخت‌گیر همکاری نماییم

گاهی اوقات مشتری‌ها بسیار سخت‌گیر هستند و همکاری با آن‌ها دشوار است. فراموش نکنید که شما به مشتری‌ها احتیاج دارید و باید انتظاراتشان را برآورده کنید. زمانی که دو طرف قرارداد از همکاری با یکدیگر راضی باشند، یعنی شرایط یکدیگر را پذیرفته‌اند و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. اما در دنیای کسب‌ و‌ کار دلایل بسیار زیادی می‌توانند باعث نارضایتی طرفین شوند. این دلایل در هر کسب‌و‌کاری متفاوت و به شرایط خاص هر قرارداد یا همکاری وابسته هستند. البته این موضوع کاملا طبیعی است و هر شخصی دوست دارد شرایط همکاری را به نفع خودش تعیین کند.

ادامه مطلب...
۰ بازاریابی موافقین ۱ مخالفین ۰