بهترین استراتژی های بازاریابی می توانند به رونق بیشتر کسب و کار شما کمک کنند. همه کسب و کارها هر سال به دنبال استراتژی های بازاریابی جدیدی هستند و این استراتژی های بازاریابی هر سال گرایش‌های جدیدی را می‌آورد و صاحبان کسب و کار می‌دانند برای این‌که رقابت‌پذیر بمانند، باید دقیقا توجه کنند که بازاریاب‌های زیرک و دانا چه می‌کنند. همان‌طور که استراتژی بازاریابی جدید خود را می‌سازید، در این مقاله ۱۰ توصیه آمده‌ است که باید به افزودنشان به کمپین‌تان فکر کنید.

بهترین استراتژی های بازاریابی

۱. محتوای درون سایتی

احتمالا سخت کوشیده‌اید تا از طریق نوشتن برای سایت‌های بیرونی و افزودن محتوا به وبلاگ خودتان، بازاریابی محتوایتان را عالی کنید. اما بسیاری از کسب و کارها از سئوی درون سایتی خودشان غافل می‌شوند. این شامل اطمینان از بهینه بودن عنوان‌ها، برچسب‌ها و متاتوصیف‌ها، و نیز استفاده از لینک‌های سایت (sitelinks) برای بهبود رتبه‌بندی‌های سرچ‌تان است.

۲. تجربه‌ی مشتری

اگر حاصل تلاش‌های بازاریابی‌تان را در چشم‌های مشتری نمی‌بینید، احتمالا رقبایتان می‌بینند. با وجود برندهایی که روی متخصصان تجربه‌ی مشتری سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به کمک آنها تلاش‌های بازاریابی‌شان را بهبود دهند، تجربه‌ی مشتری عنوان آینده‌ی بازاریابی را گرفته‌است. از طریق ابزارهایی مانند بخش‌بندی بازار و بازخورد مشتری، می‌توانید کمپین‌هایتان را بهبود بدهید.

استراتژی های بازاریابی به معرفی خوب محصول شما کمک می کند

۳. تحلیل داده‌ها

اگر قبلا از تحلیل داده‌ها برای آگاهی از تلاش‌های بازاریابی‌تان استفاده نمی‌کردید، اکنون وقت شروع آن است. وقتی بررسی می‌کنید که هر یک از پست‌های رسانه‌های اجتماعی، مقاله‌ها، و مقالات سفید (گزارش‌های معتبر) چه تاثیری روی تعداد کلیک‌های آگهی و فروش دارد، در صورت ناکارآمدی تلاش‌هایتان، اطلاعات لازم را برای تغییر مسیر دارید. هم‌چنین می‌توانید بفهمید چه چیزی جواب می‌دهد و از آن اطلاعات برای توسعه‌ی کمپین‌های آینده استفاده کنید.

۴. بازاریابی بلادرنگ

بازاریاب‌های زیرک و دانا می‌دانند به کار گرفتن یک کمپین عام و منتظر نتیجه ماندن دیگر کافی نیست. شما با استفاده از حاصل تحلیل‌ها و رویدادهای فعلی اطراف‌تان، می‌توانید فورا در هنگام حرکت کمپین‌تان را تغییر دهید، و حس فوریت و بی‌درنگی ایجاد کنید. بازاریابی بلادرنگ پویا، و دائم در حال تغییر است، و به نحوی با مشتریان ارتباط برقرار می‌کند که بازاریابی سنتی نمی‌تواند.

۵. شخصیت ها

حتی اگر مجموعه‌ی مشتریان‌تان را به خوبی می‌شناسید، ممکن است خیلی آسان در این دام بیفتید که به جای شخصی‌سازی تلاش‌هایتان، آنها را به عنوان یک گروه ببینید. با بازاریابی شخصیت‌ها، از مشتری هدف‌تان یک تصویر ترسیم می‌کنید، و جزییاتی به آن اضافه می‌کنید‌، مانند این‌که از چه طریقی کسب درآمد می‌کند و اوقات فراغت‌اش را چگونه سپری می‌کند.

۶. اجتماع ها

تنها چیزی که از تعامل با مشتریان‌تان بهتر است، این است که از آنها بخواهید اشتیاق‌شان را به محصول شما با یک‌دیگر به اشتراک بگذارند. اگر فیس‌بوک برای محصول‌تان مناسب است، به ایجاد یک گروه در فیسبوک فکر کنید تا مشتریان در آن توصیه‌هایشان را به اشتراک بگذارند. اگر قبلا یک اجتماع مرتبط وجود داشته‌است، پیوستن به آن گفت‌وگو می‌تواند روشی فوق‌العاده برای معرفی محصول خودتان به مشتریان علاقه‌مند باشد.

بهترین استراتژی های بازاریابی

۷. ویدیوها

نه‌تنها محبوبیت محتوای ویدیویی در حال افزایش است، بلکه بازاریاب‌ها در حال یافتن روش‌های نوآورانه هستند تا با استفاده از آن به مشتریان را به‌دست بیاورند. متخصصان اعتقاد دارند در ۲۰۱۶ ویدیو در هر بخش از خرید و سفر بازاریابی یک مشتری، از جمله توصیفات، ارائه‌ی محصولات و ویدیوی رویدادها نقش دارد.

۸. رهبری اندیشه

وقتی یک فرد محصولات یا خدمات مرتبط با کار شما را به‌صورت برخط جست و جو می‌کند، چه چیزی پیدا می‌کند؟ اگر اسم شما آن‌جا نیست، اکنون زمانی است که باید شهرت‌تان را به عنوان یک رهبر اندیشه بهبود بدهید. محتوای راهگشا بسازید و آن را در وبلاگ‌تان، و نیز وب‌سایت‌های بیرونی و وبلاگ‌های کسب و کار ارسال کنید. شخصا برندسازی خودتان را به عنوان صاحب یک کسب و کار آغاز کنید. هنگامی که محتوا را ارسال کردید، در رسانه‌های اجتماعی لینک آن را به اشتراک بگذارید و همکاران‌تان را تشویق کنید با اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های رسانه‌ی اجتماعی‌شان به شما کمک کنند.

۹. بهنیه سازی موبایل

اکنون در انواع حوزه‌ها، از جمله جست و جوهای وب، کاربرد موبایل از کامپیوتر خانگی پیشی گرفته‌است. اکنون مهم است که تمام محتوایتان، از جمله نمایه‌ی سایت‌تان، و نیز رتبه‌بندی محتوایتان در موتورهای جست و جوی موبایل، برای موبایل بهینه‌سازی شود. مرتبا نام کسب و کارتان و عبارات جست و جوی مرتبط را با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت جست و جو کنید تا ببنید آیا تلاش‌هایتان نیاز به تنظیم دارد یا خیر.

۱۰. توسعه محتوا

از به روزرسانی رسانه‌های اجتماعی گرفته تا پست‌های وبلاگ، تا زمانی که مردم محتوای فوق‌العاده‌تان را واقعا نبینند، نمی‌تواند موثر باشد. در توسعه‌ی محتوا با استفاده از تبلیغات هزینه‌دار، محتوا را به افراد کاملا غریبه‌ای که در گروه جمعیتی هدف تان قرار می‌گیرند، نشان می‌دهند. اکنون بازاریاب‌ها با این امکان مأنوس‌تر هستند و کسب و کارهای کوچک به‌طور گسترده‌تر از آن استفاده می‌کنند.

بهترین استراتژی های بازاریابی

اکنون کمپین بازاریابی‌تان می‌تواند از چند تکنیک بهره‌مند شود. به سادگی با سنجش تلاش‌هایتان و ایجاد محتوایی که شما را به گروه جمعیتی هدف می‌رساند، می‌توانید کمپین بازاریابی استانداردتان را به کمپینی تبدیل کنید که نتایج واقعی به‌دست می‌دهد. کسب و کارها نیز باید به دقت بررسی کنند که کسب و کارهای موفق برای برقراری ارتباط با مشتریان چه می‌کنند و سعی کنند برخی از آن استراتژی‌ها را در کمپین‌های خودشان به کار بگیرند.

منبع : bazdeh.org