بیت‌کوین یک ارز رمزی یا ارز دیجیتال و یک سیستم پرداخت جهانی است. این ارز نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است، چرا که سیستم آن بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود. گره‌ها از طریق استفاده از رمزنگاری این تراکنش‌ها را بازبینی کرده و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی که به آن زنجیره بلوکی گفته می‌شود ضبط می‌کنند. بیت کوین را شخص یا گروهی از اشخاص ناشناس تحت نام ساتوشی ناکاموتو اختراع و در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز عرضه کردند.

در چندسال گذشته ارزش بیتکوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به چندهزار دلار افزایش یافته‌است اما پول بودن یک جایگاه حقوقی است و پول بودن بیتکوین منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت‌ها است. تا کنون هیچ دولتی بیتکوین را به عنوان پول به رسمیت نشناخته‌است و دولت‌های ایالات متحده آمریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیت کوین تأکید دارند.

بیت کوین یک ارز دیجیتال

پس از گذشت چند سال، بیت کوین به شکلی روز افزون به عنوان ارز تراکنشی پذیرفته شده و هم‌چنان نیز در حال رشد است. شرکت‌های اکسپدیا، اور استاک دات کام، نیواِگ، شاپی‌فای، دیش نت‌ورک، و رودوی موینگ بیت کوین را می‌پذیرند و هر روز، شرکت‌های بیش‌تری از ارز رمزپایه استقبال می‌کنند.

علاوه بر استفاده از بیت کوین به عنوان واسطه‌ی پرداخت، می‌توانید سرمایه‌گذاری در بیت کوین را نیز بدون نیاز به گذراندن مراحل پیچیده‌ی راه‌اندازی کیف پول بیت کوین در سبد سرمایه‌گذاری‌های‌تان قرار دهید. صرافی‌هایی نظیر کوین‌ بیس ( Coinbase ) انجام این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها را تسهیل کرده‌اند.

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین یک شبکه و ارز پرداخت جدید است. تراکنش های این شبکه به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به واسطه ها انجام می شوند. این بدان معناست که ما برای انجام تراکنش ها نیاز به نهاد های متمرکز مانند بانک یا موسسات دیگر نداریم.تفاوت اصلی بیت کوین با ارزهای سنتی غیرمتمرکز بودن آن است. بیت کوین روی یک پایگاه داده غیرمتمرکز به اسم بلاک چین فعالیت می کند.

بلاک چین چیست ؟

به زبان ساده ،در جهان امروز بیش از ۸۰ درصد امور روزمره ما به شرکت ها و سازمان های واسطه وابسته است. وقتی شما در بانکی حساب باز می کنید یا وارد ایمیل شخصی خود می شوید، در حقیقت از سازمان های واسطه کمک گرفته اید. شرکت ها و سازمان های واسطه بر تمام اطلاعات شما کنترل دارند. مثلا وقتی به دوست خودتان در ایستاگرام پیام می فرستید در حقیقت این پیام را ابتدا برای پایگاه های داده اینستاگرام ارسال می کنید و پایگاه داده اینستاگرام آن را برای دوست شما می فرستد.

در پایگاه های داده بلاک چین، داده ها بین میلیون ها کامپیوتر توزیع شده اند و هیچ کس قادر به کنترل داده ها نیست و اگر شخصی بخواهد بلاک چین را هک کند باید بیش از ۵۱ درصد از کامپیوتر های شبکه را که با رمزنگاری پیشرفته حفاظت شده اند را هک کند که تقریبا غیرممکن است. مثلا اگر توییتر روی بلاک چین اجرا شود هیچکس به جز شما نمی تواند توییت های خودتان را پاک کند، حتی مدیران توییتر. بلاک چین برای بسیاری از صنایع و مشاغل قابل استفاده است مانند رای گیری، پرداخت، سیستم های اداری، ذخیره قرارداد ها و …

تصور کنید اگر رای گیری در ایران با فناوری بلاک چین انجام شود. رای ها تنها در عرض یک ساعت بعد از رای گیری بدون نیاز به نیروی انسانی شمارش خواهند شد و به دلیل اینکه این کار روی بلاک چین انجام شده است، هیچ گونه خطا یا تقلبی در رای ها امکان پذیر نیست. به همین دلایل بیت کوین به سرعت محبوب شد و با سرعت به سمت قله های ارزش اقتصادی در حال حرکت است. بیت کوین بدون نیاز به ثبت نام و یا شرکت های واسطه می تواند تراکنش ها را خیلی سریع و راحت انجام دهد. امروزه فروشگاه ها و شرکت های بزرگ جهان قابلیت خرید با بیت کوین را فراهم کرده اند و یا در شرف پذیرش آن هستند.

بیت کوین سرمایه‌ای دیجیتال است که توسط مخترع آن، ساتوشی ناکاموتو، طراحی شده و به عنوان یک ارز کار می‌کنند. به بیت کوین معمولاً به با عباراتی مانند: پول دیجیتال، پول خرد دیجیتال، ارز مجازی، ارز الکترونیکی یا ارز رمزنگاری شده اشاره می‌شود. در پاسخ به این پرسش که آیا بیت کوین ارز است یا نه هنوز چون و چراهایی وجود دارد. با توجه به مقالات منتشر شده توسط اکونومیست در ژانویه ۲۰۱۵، بیت کوین سه ویژگی مفید یک ارز را دارد. سخت به دست می‌آید، عرضهٔ محدود دارد، به آسانی قابل بازبینی است. اقتصاددانان پول را واحدی برای اندازه‌گیری تولید و واحدی برای ذخیره ارزش اقتصادی تعریف می‌کنند و توافق دارند که بیت کوین تمام این معیارها را دارد. بیت کوین به عنوان یک ابزار مبادله به بهترین نحو عمل کرده‌است؛ به طوری که بیش از صدهزار تاجر تا فوریه ۲۰۱۵ بیت کوین را پذیرفته‌اند. از مارس ۲۰۱۴، بیت کوین مشکلاتی نظیر نوسانات زیاد بازار بیت کوین، محدود کردن عملکرد بیت کوین به یک عنوان یک فروشگاه پایدار و استفاده خرده فروشانی که بیت کوین می پذیرنداز ارزهای دیگر به عنوان واحد اصلی حساب خود را متحمل شده‌است.

استفاده عمومی از ارز دیجیتال بیت کوین

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳، تقریباً ۱۲ میلیون بیت‌کوین در گردش ثبت شد. بر اساس پژوهش‌های دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۷ تولید شده‌است، بین ۲٫۹ میلیون و ۵٫۸ میلیون کاربر منحصر به فرد که بسیاری از آن‌ها از بیت کوین استفاده می‌کنند یک کیف پول رمز نگاری شده دارند. تعداد کاربران بیت کوین به‌طور قابل توجهی از سال ۲۰۱۳، از سه هزار نفر به بیش از یک میلیون رشد کرده‌است.

پذیرش توسط بازرگانان

در سال ۲۰۱۵، تعدادی تجاری که بیت کوین را پذیرفته‌اند به بیش از صدهزار نفر رسید. به‌طور معمول توسط پردازنده کارت اعتباری کارمزدی بین دو تا سه درصد کسر می‌شود این در حالی است که کارمزد استفاده از بیت کوین صفر تا دو درصد است. برخی از نامزدهای سیاسی ایالات متحده، از جمله نامزد شهر نیویورک جف کرزون گفته که کمپین بیت کوین را خواهد پذیرفت. در اواخر سال ۲۰۱۳ دانشگاه نیکوزیا به عنوان اولین دانشگاه برای اولین بار در جهان بیت کوین را پذیرفت و همچنین شروع به ارائهٔ یک برنامه تحصیلی در مطالعه ارزهای دیجیتال کرد.

ارائه دهندگان خدمات پرداخت

بازرگانان پذیرش بیتکوین، از خدمات پرداخت ارائه دهندگان بیت کوین مانند BitPay یا Coinbase استفاده می‌کنند. هنگامی که یک مشتری در بیت کوین پرداخت می‌کند، ارائه دهنده سرویس بیت کوین را از طرف فروشنده می‌پذیرد، به‌طور مستقیم آن را تبدیل، و مقدار به دست آمده را با کارمزدی کمتر از یک درصد به حساب بانکی فروشنده می‌فرستد.

موسسات مالی

شرکت‌های بیت کوین مشکل بازکردن حساب بانکی سنتی داشته‌اند. به گفته آنتونیو گالیپی، یکی از بنیانگذاران از BitPay، "بانک‌ها حتی اگر واقعاً بخواهند از مقابله با شرکت‌های بیت کوین گریزانند. " در سال ۲۰۱۴، بانک مرکزی استرالیا حساب‌های وابسته به کسب و کار با بیت کوین را بست؛ و HSBC سرویس دهی به صندوق‌های تأمینی با لینک به بیت کوین را رد کرد. بانک‌های استرالیا به‌طور کلی به بستن حساب کاربرانی که از کسب و کارهایی شامل ارز دارند، شهرت یافته‌است. این موضوع است به موضوع تحقیقی رقابت کنندگانی در استرالیا و کمیسیون مصرف‌کننده تبدیل شده‌است. با این حال، بانک‌های استرالیا کاملاً تکنولوژی بلاکچین که اساس آن بیت کوین است را پذیرفته‌اند. در گزارشی در سال ۲۰۱۳، بانک مرکزی آمریکا مریل لینچ اعلام کرد که "ما معتقدیم بیت کوین می‌تواند تبدیل به یک ابزار عمده پرداخت برای تجارت الکترونیک باشد و ممکن است به عنوان یک رقیب جدی برای ارائه دهندگان انتقال پول سنتی پدیدار شود." در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴، اولین بانک بیت کوینی که سپرده‌ها در ارز را فوراً تبدیل به بیت کوین بدون هیچ کارمزدی می‌کند، در بوستون باز شد.

به عنوان سرمایه‌گذاری

برخی آرژانتینی‌ها بیت کوین را برای حفاظت از پس‌انداز خود در برابر تورم بالا خریداری کرده‌اند یا در طول ۲۰۱۲–۲۰۱۳ بحران مالی قبرس، خرید بیت کوین در قبرس به دلیل ترس از مصادره شدن حساب‌های پس‌انداز یا مشمول مالیات شدن آنان افزایش یافت. روش دیگری از سرمایه‌گذاری استفاده از صندوق بیت کوین است. تنظیم اولین صندوق بیت کوین در نیوجرسی در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ رخ داد و توسط کمیسیون خدمات مالی نیوجرسی تأیید شد. فوربس شروع به نشر استدلال‌هایی به نفع سرمایه‌گذاری در این زمینه از سامبر ۲۰۱۵کرده‌است. در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، بانکداری اروپا و سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی FINRA، یک سازمان خود نظارتی ایالات متحده، هشدار داد که سرمایه‌گذاری در بیت کوین ریسک است. فوربس بیت کوین را بهترین سرمایه‌گذاری سال ۲۰۱۳ نام گذاری کرد. در سال ۲۰۱۴، بلومبرگ بیت کوین را یکی از بدترین سرمایه‌گذاری‌های سال نامید با این حال در سال ۲۰۱۵، بیت کوین در صدر جدول ارز بلومبرگ قرار گرفت. به گزارش بلومبرگ، در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۵۰ کیف پول بیت کوین با بیش از یک میلیون دلار بیت کوین وجود داشت. تعداد میلیونرهای بیتکوین نامشخص است زیرا هر فرد می‌تواند بیش از یک کیف پول داشته باشد.

قیمت و نوسانات

با توجه به ژورنال وال استریت، در آوریل ۲۰۱۶، بیت کوین کمی پایدارتر از طلا به نظر می‌رسد. در ۳ مارس سال ۲۰۱۷، قیمت یک بیت کوین برای اولین بار از ارزش هر اونس طلا پیشی گرفت.

در ژانویه ۲۰۱۷ قیمت تقریبی بیت کوین هزار دلار بود و در دسامبر ۲۰۱۷ طی یازده ماه قیمت آن تقریباً ده برابر شد. قیمت این ارز دیجیتالی همچنان افزایش یافت تا به بالاترین قیمت خود یعنی بیش از ده هزار دلار رسید که بلافاصله در کمتر از ۲۴ ساعت با ۲۰ درصد کاهش ارزش رو به رو شد و ارزش آن دو هزار دلار کاهش پیدا کرد.

همه چیز درباره بیت کوین

بیت کوین سرمایه‌ای دیجیتال است که توسط مخترع آن، ساتوشی ناکاموتو، طراحی شده و به عنوان یک ارز کار می‌کنند. به بیت کوین معمولاً به با عباراتی مانند: پول دیجیتال، پول خرد دیجیتال، ارز مجازی، ارز الکترونیکی یا ارز رمزنگاری شده اشاره می‌شود. در پاسخ به این پرسش که آیا بیت کوین ارز است یا نه هنوز چون و چراهایی وجود دارد. با توجه به مقالات منتشر شده توسط اکونومیست در ژانویه ۲۰۱۵، بیت کوین سه ویژگی مفید یک ارز را دارد. سخت به دست می‌آید، عرضهٔ محدود دارد، به آسانی قابل بازبینی است. اقتصاددانان پول را واحدی برای اندازه‌گیری تولید و واحدی برای ذخیره ارزش اقتصادی تعریف می‌کنند و توافق دارند که بیت کوین تمام این معیارها را دارد. بیت کوین به عنوان یک ابزار مبادله به بهترین نحو عمل کرده‌است؛ به طوری که بیش از صدهزار تاجر تا فوریه ۲۰۱۵ بیت کوین را پذیرفته‌اند. از مارس ۲۰۱۴، بیت کوین مشکلاتی نظیر نوسانات زیاد بازار بیت کوین، محدود کردن عملکرد بیت کوین به یک عنوان یک فروشگاه پایدار و استفاده خرده فروشانی که بیت کوین می پذیرنداز ارزهای دیگر به عنوان واحد اصلی حساب خود را متحمل شده‌است.

استفاده عمومی : در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳، تقریباً ۱۲ میلیون بیت‌کوین در گردش ثبت شد.بر اساس پژوهش‌های دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۷ تولید شده‌است، بین ۲٫۹ میلیون و ۵٫۸ میلیون کاربر منحصر به فرد که بسیاری از آن‌ها از بیت کوین استفاده می‌کنند یک کیف پول رمز نگاری شده دارند. تعداد کاربران بیت کوین به‌طور قابل توجهی از سال ۲۰۱۳، از سه هزار نفر به بیش از یک میلیون رشد کرده‌است.

پذیرش توسط بازرگانان : در سال ۲۰۱۵، تعدادی تجاری که بیت کوین را پذیرفته‌اند به بیش از صدهزار نفر رسید. به‌طور معمول توسط پردازنده کارت اعتباری کارمزدی بین دو تا سه درصد کسر می‌شود این در حالی است که کارمزد استفاده از بیت کوین صفر تا دو درصد است. برخی از نامزدهای سیاسی ایالات متحده، از جمله نامزد شهر نیویورک جف کرزون گفته که کمپین بیت کوین را خواهد پذیرفت. در اواخر سال ۲۰۱۳ دانشگاه نیکوزیا به عنوان اولین دانشگاه برای اولین بار در جهان بیت کوین را پذیرفت و همچنین شروع به ارائهٔ یک برنامه تحصیلی در مطالعه ارزهای دیجیتال کرد.

ارائه دهندگان خدمات پرداخت بیت کوین : بازرگانان پذیرش بیتکوین، از خدمات پرداخت ارائه دهندگان بیت کوین مانند BitPay یا Coinbase استفاده می‌کنند. هنگامی که یک مشتری در بیت کوین پرداخت می‌کند، ارائه دهنده سرویس بیت کوین را از طرف فروشنده می‌پذیرد، به‌طور مستقیم آن را تبدیل، و مقدار به دست آمده را با کارمزدی کمتر از یک درصد به حساب بانکی فروشنده می‌فرستد.

موسسات مالی : شرکت‌های بیت کوین مشکل بازکردن حساب بانکی سنتی داشته‌اند. به گفته آنتونیو گالیپی، یکی از بنیانگذاران از BitPay، "بانک‌ها حتی اگر واقعاً بخواهند از مقابله با شرکت‌های بیت کوین گریزانند. " در سال ۲۰۱۴، بانک مرکزی استرالیا حساب‌های وابسته به کسب و کار با بیت کوین را بست؛ و HSBC سرویس دهی به صندوق‌های تأمینی با لینک به بیت کوین را رد کرد. بانک‌های استرالیا به‌طور کلی به بستن حساب کاربرانی که از کسب و کارهایی شامل ارز دارند، شهرت یافته‌است. این موضوع است به موضوع تحقیقی رقابت کنندگانی در استرالیا و کمیسیون مصرف‌کننده تبدیل شده‌است. با این حال، بانک‌های استرالیا کاملاً تکنولوژی بلاکچین که اساس آن بیت کوین است را پذیرفته‌اند. در گزارشی در سال ۲۰۱۳، بانک مرکزی آمریکا مریل لینچ اعلام کرد که "ما معتقدیم بیت کوین می‌تواند تبدیل به یک ابزار عمده پرداخت برای تجارت الکترونیک باشد و ممکن است به عنوان یک رقیب جدی برای ارائه دهندگان انتقال پول سنتی پدیدار شود." در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴، اولین بانک بیت کوینی که سپرده‌ها در ارز را فوراً تبدیل به بیت کوین بدون هیچ کارمزدی می‌کند، در بوستون باز شد.

به عنوان سرمایه‌گذاری : برخی آرژانتینی‌ها بیت کوین را برای حفاظت از پس‌انداز خود در برابر تورم بالا خریداری کرده‌اند یا در طول ۲۰۱۲–۲۰۱۳ بحران مالی قبرس، خرید بیت کوین در قبرس به دلیل ترس از مصادره شدن حساب‌های پس‌انداز یا مشمول مالیات شدن آنان افزایش یافت. روش دیگری از سرمایه‌گذاری استفاده از صندوق بیت کوین است. تنظیم اولین صندوق بیت کوین در نیوجرسی در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ رخ داد و توسط کمیسیون خدمات مالی نیوجرسی تأیید شد. فوربس شروع به نشر استدلال‌هایی به نفع سرمایه‌گذاری در این زمینه از سامبر ۲۰۱۵کرده‌است. در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، بانکداری اروپا و سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی FINRA، یک سازمان خود نظارتی ایالات متحده، هشدار داد که سرمایه‌گذاری در بیت کوین ریسک است. فوربس بیت کوین را بهترین سرمایه‌گذاری سال ۲۰۱۳ نام گذاری کرد. در سال ۲۰۱۴، بلومبرگ بیت کوین را یکی از بدترین سرمایه‌گذاری‌های سال نامید با این حال در سال ۲۰۱۵، بیت کوین در صدر جدول ارز بلومبرگ قرار گرفت. به گزارش بلومبرگ، در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۵۰ کیف پول بیت کوین با بیش از یک میلیون دلار بیت کوین وجود داشت. تعداد میلیونرهای بیتکوین نامشخص است زیرا هر فرد می‌تواند بیش از یک کیف پول داشته باشد.

قیمت و نوسانات بیت کوین : با توجه به ژورنال وال استریت، در آوریل ۲۰۱۶، بیت کوین کمی پایدارتر از طلا به نظر می‌رسد. در ۳ مارس سال ۲۰۱۷، قیمت یک بیت کوین برای اولین بار از ارزش هر اونس طلا پیشی گرفت.

در ژانویه ۲۰۱۷ قیمت تقریبی بیت کوین هزار دلار بود و در دسامبر ۲۰۱۷ طی یازده ماه قیمت آن تقریباً ده برابر شد. قیمت این ارز دیجیتالی همچنان افزایش یافت تا به بالاترین قیمت خود یعنی بیش از ده هزار دلار رسید که بلافاصله در کمتر از ۲۴ ساعت با ۲۰ درصد کاهش ارزش رو به رو شد و ارزش آن دو هزار دلار کاهش پیدا کرد.

مزایای استفاده از بیت کوین

بعضی از مزایای استفاده از بیت کوین بر دیگر شبکه‌های پرداخت برخط، مانند PayPal، یا حتی بانک‌تان، شامل موارد زیر است:

  • می‌تواند در هر کشوری بدون نیاز به تبدیل ارز استفاده شود
  • بهایای ارسال پول به یک کسب و کار یا فرد به ازای هر تراکنش کم‌تر است
  • هیچ محدودیتی برای تعداد تراکنش‌هایی که می‌توانید هر ماه آغاز کنید وجود ندارد
  • حساب‌تان نمی‌تواند بسته یا تعلیق شود
  • تراکنش‌ها، بر خلاف پرداخت‌های PayPal، غیرقابل بازگشت هستند
  • می‌توانید بیت کوین‌ها را در یک کیف پول دیجیتال نگه دارید که از طریق گوشی تلفن همراه، تبلت، یا رایانه‌تان قابل دسترسی است.

مشکلات بیت کوین

تکنولوژی قدیمی : از مهمترین مشکلات امروزه بیت کوین می‌توان به قدیمی بودن تکنولوژی بیت کوین اشاره کرد. این قدیمی بودن باعث شده تا گروه‌هایی با ایجاد هاردفورک مانند بیت کوین کش و بیت کوین گلد سعی در جبران این عقب ماندگی و حتی تلاش برای جایگزین کردن بیت کوین داشته باشند. از جمله این مشکلات می‌توان به طولانی بودن مدت زمان تأیید تراکنش‌ها (۱۰ دقیقه) و کارمزدهای (Fee) بعضاً گران و گاهی ترسناک بیت کوین اشاره کرد.

نوسانات ارز : نوسانات بیت کوین گاهی باعث ایجاد عرق سرد بر پیشانی سرمایه گذاران می‌شود! بطوری که گاهی ناگهانی سقوط می‌کند و در کسری از ثانیه مجدداً صدها دلار افزایش پیدا می‌کند.

مصرف انرژی بالا : مصرف بالای انرژی توسط شبکه بیت‌کوین همواره یکی از مباحث مورد انتقاد برخی کارشناسان بوده‌است. بر اساس گزارش نشریه دیجی‌کونومیست، میزان تخمینی برق مصرف شده دردنیا توسط شبکه بیت‌کوین برابر با ۳۰/۱۴ تراوات ساعت، یعنی برابر با متوسط برق مصرفی ایرلند است.

کیف پول خود را ایمن کنید

همان قدر که در مورد کیف پول معمولی خود احتیاط می‌کنید، همان قدر یا حتی بیشتر از آن، در مورد بیت کوین دقت داشته باشید.

  • مقادیر کم برای استفاده‌های روزمره در کیف پول خود قرار دهید.
  • از کیف پولتان نسخه پشتیبان بگیرید.

در صورت داشتن نسخه پشتیبان چنانچه اگر کیف پول را رمزنگاری کرده باشید، خواهید توانست در صورت دزدیده شدن کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه، پول خود را بازیابی کنید.

  • کیف پولتان را رمزنگاری کنید.

اینکار برای کمک به محافظت از شما در برابر دزدان است. در عین حال که از یک گذرواژهٔ قوی استفاده می‌کنید، هرگز گذرواژهٔ خود را فراموش نکنید؛ در غیر اینصورت پول خود را برای همیشه از دست خواهید داد. بر خلاف بانکها، گزینه‌های بازیابی گذرواژه در بیت کوین بسیار محدود است.

  • از کیف پول آفلاین برای ذخیره‌سازی استفاده کنید.

یک کیف پول آفلاین که ذخیره‌سازی سرد هم نامیده می‌شود، بالاترین سطح ایمنی برای ذخیره سازیست که شامل ذخیره‌سازی یک کیف پول در یک محیط امن شده که به شبکه متصل نیست، خواهد بود.

  • نرم‌افزارتان را به روز نگه دارید.

به روز رسانی‌ها می‌توانند از مشکلات ناشی از دشواری‌های مختلف جلوگیری کند، امکانات جدیدی را دربردارند و به امنیت کیف پولتان کمک می‌کنند. . نصب بروز رسانی‌ها برای تمام نرم‌افزارها بر روی کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه، به منظور ایمنی بیشر محیط کیف پول شما بسیار مهم است.

  • چند امضایی برای محافظت در برابر سرقت.

کیف پولهای چند امضایی به کاربر اجازه می‌دهد بر پولهای خود کنترل داشته باشد و در عین حال از اینکه دزد به یک دستگاه یا سرور منفرد حمله کرده و پولها را بدزدد، جلوگیری می‌کند.

  • به فکر بیت کوین‌هایتان پس از مرگ باشید!
  • بهای بیت کوین متغیر است، پس با بیت کوین پس‌انداز نکنید.
  • مبالغ پرداخت شده از طریق بیت کوین، قابل برگشت نیستند در صورت اشتباه دارایی شما قابل برگشت نیست.
  • بیت کوین، هویتی ناشناخته نیست.

درست است که شما احراز هویت نمی‌شوید و از طریق آدرس بیت کوین هویت شما قابل تشخیص نخواهد بود اما سوابق تراکنش‌های شما روی هر آدرس به صورت عمومی و دائم ذخیره می‌شود و برای دیگران قابل دسترسی است. راه حل این است که از آدرس‌های متعدد برای دریافت وجه (به خصوص برای استفاده‌های عمومی مثل دریافت وجه روی سایتتان) استفاده نمایید.

  • تراکنش‌های فوری امنیت کمتری دارند.
  • بیت کوین همچنان در دست آزمایش است.
  • مالیات‌ها و مقررات دولتی که توسط دولت یا شهرداری‌های محلی وضع شده، بر عهده خود شماست.