بعنوان کاربران کامپیوتر، تمام اوقات نیازمند آن هستیم که جهت برآوردن نیازهای مختلف از نرم‌افزارهای مختلف استفاده کنیم. در طول سال‌ها شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف و بسیاری از توسعه‌گران و برنامه‌نویسان با استعداد برنامه‌های بسیار جذابی را خلق کرده‌اند که به صورت آنلاین آماده‌ی دانلود هستند. پیدا کردن نرم‌افزار کاملی که واقعا به آن نیاز داریم و کار ما را راه خواهد انداخت، همیشه آسان نیست. این همان جایی است که وبسایت های دانلود رایگان نرم افزار مفید واقع می‌شوند. جنبه‌ی مهم دیگر درباره‌ی این سایت‌ها آن است که آنها تمام برنامه‌های سایت را اسکن می‌کنند تا مطمئن شوند از نرم‌افزارهای جاسوسی و ویروس عاری هستند. تقریبا تمام سایت‌های ذکر شده یک جامعه‌ کاربران فعال دارد که سایت را بررسی می‌کنند و بازخورد می‌دهند، تا اینکه شما بتوانید پیش از دانلود فایل تصمیمی آگاهانه بگیرید. بیایید به چند سایت نگاهی بیندازیم که به خاطر مجموعه‌ی عظیم نرم‌افزاری و گزینه‌ها و امکانات جست‌وجوی راحت در اینترنت به شهرت رسیده‌اند.

معرفی برترین وبسایت های دانلود رایگان نرم افزار در اینترنت

۱. Download.com

Download.com مادر تمام وبسایت‌های دانلود رایگان نرم افزار است. در نوع خودش قدیمی‌ترین است و حدود ۱۴ سال پیش راه‌اندازی شده است. مالک این سایت CNet است- یکی از بزرگترین نام‌ها در حوزه‌ی مطالب اینترنتی حوزه‌ی اخبار و محصولات عرصه‌ی فناوری.

این سایت برای تمام سیستم عامل‌ها(پلت فرم) مثل ویندوز، مک و لینوکس و همینطور اپلیکیشن‌های موبایل، مخزن عظیمی از نرم‌افزارهای کامپیوتری دارد. آنها همچنین اپلیکیشن‌ها و خدمات مبتنی بر وب را نیز پوشش می‌دهند. بخش نرم‌افزار شامل بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نرم افزار رایگان، ابزار اشتراک، و دانلود نسخه ی آزمایشی است. دانلودها اغلب توسط سردبیران بررسی و امتیازدهی می‌شوند و حاوی خلاصه‌ای در مورد فایل از سوی منتشر کننده‌ی نرم‌افزار هستند. همچنین کاربران ثبت نام شده ممکن است بررسی خود را درباره‌ی نرم افزار بنویسند و به محصول امتیازدهی کنند.

۲. FileHippo.com

FileHippo یکی از وبسایت‌های دانلود رایگان نرم افزار مورد علاقه‌ی من است. این وبسایت نرم‌افزارهای رایگان و همینطور ابزار اشتراک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همچنین FileHippo Update Checker را ارائه می‌کند، یک برنامه‌ی کوچک که وقتی از سایت FileHippo نرم‌افزاری را نصب کردید کامپیوتر شما را اسکن می‌کند و آپدیت‌های موجود را برای آن پیشنهاد می‌دهد. آپدیت کردن نرم‌افزار کامپیوتر گامی مهم در حفظ امنیت کامپیوترتان است. FileHippo update checker به شما کمک می‌کند این کار را به راحتی انجام دهید.

۳. ZDNet Download

ZDNet’s Software Directory بزرگترین کتابخانه‌ی دانلود رایگان نرم افزار در اینترنت است.

ZDNet’s Software Directory، که نرم‌افزارهای ویندوز، مک، و سیستم‌های موبایل را پوشش می‌دهد، بهترین منبع برای نرم‌افزارهای فنی است. آن‌ها دانلودهای نرم‌افزار رایگان و همچنین ابزار اشتراک را برای شما فهرست می‌کنند.

۴. Softpedia.com

Softpedia یک وبسایت رومانیایی است که اطلاعات را فهرست و شرایط را برای دانلود نرم‌افزار فراهم می‌کند.

این سایت همچنین اخبار مهم فناوری، علوم، سلامت، و سرگرمی را به صورت فهرست شده در می‌آورد. دسته‌بندی‌های‌ نرم‌افزارها بر اساس یک سلسله مراتب تنظیم شده و از روی مسیرهای فایل‌سیستم ویندوز، مثل “C: > Mobile Phone > Tools > Nokia” قالب بندی شده‌اند. کاربران می‌توانند نرم‌افزارها را بر اساس معیارهایی مثل تاریخ آخرین آپدیت، تعداد دانلودها، یا رتبه مرتب کنند. سه حالت تماشا وجود دارد، عادی، نرم‌افزار رایگان، یا ابزار اشتراک، که به کاربران اجازه می‌دهند انواع بخصوصی از نرم‌افزارها را فیلتر کنند و نگذارند به نمایش درآیند.

۵. Tucows.com

Tucows (در اصل سرواژه‌ای برای مجموعه‌ی نهایی از نرم‌افزار وین‌سوک [The Ultimate Collection Of Winsock Software،] است، نامی که مدت مدیدی است مختصر شده است). این سایت یک فهرست از وبسایت‌های معروف برای بسته‌های نرم‌افزارهای رایگان، ابزارهای اشتراک و نسخه‌ی آزمایشی آماده‌ی دانلود دارد.

یک سیستم آینه‌ای برای سایت‌ها برقرار است که اجازه می‌دهد ترافیک سایت بین چندین سرور جهانی توزیع شود. Tucows برای بسیاری از سیستم‌عامل‌های اصلی کامپیوتر من جمله ویندوز، لینوکس و مکین‌‌تاش و همچنین نسخه‌های قدیمی ویندوز(بیشتر از همه ویندوزهای سری ۳.x) نرم‌افزار دارد. آنها همچنین اپلیکیشن‌ها و خدمات مبتنی بر وب را هم پوشش می‌دهند.

۶. FreewareFiles.com

همان طور که از نام آن بر می‌آید، FreewareFiles، وبسایتی است که به نرم‌افزارهای رایگان اختصاص یافته است و شماری از برنامه‌های منبع آزاد(Open Sources) دارد که به صورت فهرست درآمده‌اند.

آنها بیش از ۱۵۸۰۰ برنامه‌ نرم‌افزار رایگان آماده‌ی دانلود روی وبسایت‌شان دارند. این برنامه‌ها در دسته‌بندی‌هایی مرتب شده‌اند و جست‌وجو و یافتن برنامه‌هایی که به دنبال آنها هستید کاملا آسان است.

۷. MajorGeeks.com

MajorGeeks به وجود آمده است تا عمدتا از طریق ارائه‌ی ابزاری برای کاربران مبتدی تا پیشرفته به شما کمک کند بیشترین استفاده را از کامپیوتر خود ببرید.

سابقا در سال ۱۹۹۷ با نامTweakFiles شناخته می‌شد، اما از آن زمان به بعد تغییر نام پیدا کرده است. این سایت توسط دو دوست به نام‌های جیم و تیم راه‌اندازی شده است و مدیریت می‌شود، و حس شوخ‌طبعی فوق‌العاده‌ی آنها به این سایت هویت شخصی بیشتری بخشیده است.

بسیاری از فایل‌هایی که در اینجا یافت می‌شوند برای شما ارتباط کاربری خوبی فراهم می‌کنند و حتی مطالب را برای شما به عبارت ساده‌تر توضیح می‌دهند. بسیاری از آنها حتی تا زمانی که شما برای تغییر آنها پیشقدم نشوید احتیاج به تغییرات ندارند.

بسیاری از فایل‌هایی که برای دانلود مهیا شده‌اند قبل از آن که بار گذاشته شوند به لحاظ کیفیت بررسی می‌شوند. این یعنی هر برنامه‌ای بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود آنچه را وعده داده است انجام می‌دهد و عاری از نرم‌افزارهای جاسوسی یا ویروس است. MajorGeeks یک جامعه‌ی کاربری بسیار عالی دارد که به کاربران جدید در رابطه با مسائل کامپیوتری کمک می‌کنند و همچنین یک تب(زبانه) هم برای مواقع بروز اشکال در نرم‌افزار تعبیه کرده‌اند.

بهترین سایت های دانلود رایگان نرم افزار

۸. SnapFiles.com

SnapFiles یکی دیگر از وبسایت‌های دانلود با سابقه است.

این وبسایت که در ۱۹۹۷ تاسیس شد مجموعه‌ای عظیم از نرم‌افزارها را دارد و قبلا با نام WebAttack شناخته می‌شد، اما امروزه با برند جدید SnapFiles مشغول به فعالیت است. این تغییر نام حرکت خوبی بود، چرا که WebAttack بیشتر شبیه وبسایت هکرها به نظر می‌رسید(من باب مزاح). شما هنوز هم می‌توانید از طریق webattack.com به Snapfiles دسترسی پیدا کنید.

۹. FileCluster.com

FileCluster یکی از وبسایت‌های دانلود جدیدتر است. این وبسایت در ۲۰۰۶ تاسیس شد و از آن زمان برای بازدیدکنندگان خود جدیدترین و بروزترین نرم‌افزارها را فراهم آورده است. این سایت هر دو برنامه‌های نرم‌افزارهای رایگان و ابزار اشتراک را فراهم می‌آورد. آنها همچنین موضوعات WordPress و جدیدترین اخبار درباره‌ی شرکت‌های نرم‌افزاری را فهرست می‌کنند.

معرفی بهترین وب سایت های دانلود رایگان نرم افزار

۱۰. Geardownload.com

GearDownload یک سایت جدید دیگر به فروش گذاشته شده با یک مجموعه‌ی نرم‌افزاری مناسب و درخور توجه است. ممکن است آنها بزرگترین وبسایت در این حوزه نباشند، اما به خاطر به روز رسانی‌های منظم صاحب نام و شهرت شده‌اند. همچنین Geardownload تمام فایل‌های آپلود شده را از جهت داشتن بدافزار بررسی می‌کند اما فقط فایل‌هایی را که برای دانلود تایید می‌شوند تمیز و پاک می‌کند.

۱۱. Soft۳۲.com

Soft۳۲ در ۲۰۰۳ تاسیس شد و از آن زمان دایرکتوری نرم‌افزارهای خود را مرتبا به روز رسانی کرده‌ است. این سایت نرم‌افزارهای رایگان و ابزار اشتراک را برای ویندوز، مک، و لینوکس و همینطور موبایل/ دستیار دیجیتال شخصی پوشش می‌دهد و یک بخش مختص به اپلیکیشن آی‌فون دارد. این سایت مخزنی از ۸۷۵۸۷ برنامه در اختیار دارد، و برای کمک گرفتن در زمینه‌ی سیستم عامل ویندوز یک تالار گفت‌وگوی مجازی مختص به ویندوز برای کاربران فراهم کرده است.

۱۲. Softonic.com

Softonic در ۱۹۹۷ تاسیس شد و با بیش از ۱۰۵۰۰۰ نرم افزار رایگان، ابزار اشتراک، ونسخه‌ی آزمایشی که در دسترس کاربران قرار داده است و توضیحاتی که به زبان‌های اسپانیایی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتقالی، چینی و لهستانی روی آنها نوشته است، سایت پیشرو دانلود نرم‌افزار اروپا به حساب می‌رود.

پورتال زبان انگلیسی در سال ۲۰۰۵ در آن بارگذاری شد.

Softonic بین‌الملل موظف است جدیدترین نرم‌افزارها را، در تمام سیستم عامل(پلت فرم) ها، با ارائه‌ی نظرات به زبان‌های معروف و محبوب دنیا برای تمام کاربران فراهم کند. یکی از ویژگی‌های جالب Softonic یک ابزار مقایسه‌ی نرم‌افزار منحصر به فرد است که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های متعدد را در کنار هم ارزیابی کنید.

۱۳. Freewarehome.com

Freewarehome یک سایت دانلود است که صرفا به دانلود نرم‌افزارهای رایگان اختصاص یافته است. هیچ برنامه‌ی ابزار اشتراکی در این سایت فهرست نشده است. یک طرح کلاسیک قدیمی دارد و منوی جست‌وجو در قاب سمت چپ و جزییات در قاب سمت راست آن قرار گرفته‌اند.

برنامه‌ها در دسته بندی‌هایی فهرست شده‌اند و درک نحوه‌ی جست‌وجوی آنها کار ساده‌ای است. به روز رسانی (Update)- به نظر می‌رسد که این سایت بعد از تلاش‌هایی که برای هک کردن آن صورت گرفت، به یک سری بدافزار مبتلا شده است. ما لینک این وبسایت را از این نوشتار حذف کردیم، تا زمانی که تاییده‌ای مبنی بر امن بودن وبسایت جهت استفاده دریافت کنیم. به شما توصیه می‌کنم هنگام دانلود هر نرم‌افزاری از این سایت محتاط باشید.

۱۴. Freedownloadcenter.com

Freedownloadcenter در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و یک وبسایت دیگر با طرح کلاسیک قدیمی است. این سایت بیش از ۳۰۰۰۰ عنوان نرم‌افزار برای دانلود دارد و آنها دانلودهای موجود برای نرم‌افزارهای رایگان و همینطور ابزار اشتراک را فهرست کرده اند، که به طور مرتب دسته‌بندی شده‌اند و برای بازدیدکنندگان پیدا کردن و دانلود نرم‌افزار مورد نیاز را آسان می‌کنند.

۱۵. Opensourcemac.org

تمام سایت‌هایی که ما پیش از این در فهرست وبسایتهای دانلود رایگان نرم افزار آورده‌ایم اساسا روی نرم‌افزار ویندوز تمرکز دارند. Open Source Mac یک فهرست ساده از بهترین نرم‌افزارهای رایگان با منابع آزاد برای Mac OS X است. این سایت سعی ندارد فهرستی جامع از تمام اپلیکیشن‌های مک دارای منبع آزاد فراهم بیاورد، بلکه در عوض سعی دارد بهترین، مهم‌ترین و سهل الاستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها را به نمایش بگذارد.

نتیجه گیری: ما بهترین سایت‌های دانلود رایگان نرم افزار را برای شما فهرست کرده‌ایم که اغلب یا هرازگاهی از آنها استفاده می‌کنیم. آدم‌های مختلف سلایق مختلف دارند، در نتیجه من مطمئن هستم که این فهرست به شما کمک خواهد کرد بهترین سایت را که با علاقمندی شما جور است پیدا کنید. اگر از ذکر وبسایتی غفلت کرده ایم، لطفا ما را از این موضوع مطلع کنید.